Volgers

dinsdag 25 februari 2014

Hoop .....en doorgaan ...

Na een lange stilte van mijn kant nu eindelijk even een update over hoe alles hier gaat .
Voor degene die mij volgen weten dat het heel kritiek geweest is met mijn man dus geen tijd voor Bloggen ..leuke dingen doen in en om het huis niks doet er dan meer toe ...
Inmiddels zijn we na die noodlottige dag  6 weken verder ...waar blijft de tijd ...........

Die is voor ons BEIDE een soort rollercoaster geweest de afgelopen weken ..balanceren tussen HOOP en VREES ..........
De niet aflatende KOORTS ...elke keer weer een nieuwe Anti Biotika kuur ...weer wachten en hopen dat het beter gaat ..weer terug zakken en wéér Koorts krijgen ..weer een ANDERE bacterie die de kop opstak .

De ene was bestreden en onder de knie met de ene Anti Biotika kuur en dan kwam de volgende weer.
Dit heeft vele AB kuren geduurd op een gegeven moment een 4 dubbel kuur gehad ...(een AB BOM noemde mijn man het zelf ....)

Dan eindelijk lijkt het tij wat te keren en de koorts wat minder hoge pieken te vertonen .
Zou dan toch ????

Intussen tijd was een TWEEDE DRAIN in zijn lichaam geplaatst omdat de eerste niet alle vocht/vuil
uit zijn buik kon verwijderen ...

De eerste Drain werd na droogvallen verwijderd ...GELUKKIG ...1 Drain minder ....
Verschillende Echo`s en CT Scans verder ....
Toen werd besloten de AB kuur stop te zetten ...dat was weer doodeng wat doet zijn lichaam zonder de Antibiotika kuur ???

Ook dat doorstond zijn lichaam GELUKKIG GOED !!
Daarop werd besloten het nog enkele dagen aan te kijken en dan mocht hij waarschijnlijk met Drain naar huis YESSSSSSSSSSSSSSSS !!

Hoe BLIJ kan je zijn met het woordje HUIS :-)))))))))))))
Wel met Thuiszorg die 3 x per dag komen om zijn Drain te spoelen want de substantie is net een soort " Stroop " die er nu uitkomt .
Intussen weer enkele keren terug geweest in het ziekenhuis voor een nieuwe Echo 14 Februari en afgelopen Vrijdag 21 februari voor een nieuwe CT Scan .

De Echo van 14 Februari liet nog niet het gewenste resultaat zien aldus de arts en de mogelijkheid was zeer goed aanwezig dat er nog een 3 e Drain geplaatst moest worden (als je de eerste meetelt die er intussen uitgehaald was en waar nu een Fistelzakje opzat omdat er toch vocht uitkwam vanaf de Drain aan de voorkant buik als die doorgespoeld werd )
Met een mogelijke (weer ) Ziekenhuisopname erbij ...dus weer in de stress ...

Wat ben je dan SUPERBLIJ als de arts je de uitslag geeft (afgelopen Vrijdag ) na de CT Scan dat alles in 1 week toch flink vooruit gegaan was en er GELUKKIG geen Drain bijgeplaatst hoefde te worden .
Deze Drain blijft zitten moest wel 1 cm teruggetrokken worden want hij lag tegen een wand aan wat de Verstopping en Flinke lekkage kon verklaren die we afgelopen Dinsdag en Woensdag hadden ...
Dus zaten we afgelopen Woensdag om die reden weer in het ziekenhuis ..
Want ja als de boel verstopt zit en niet meer gespoeld kan worden hoopt alle Vuil en Vocht zich weer op in de buik met alle risiko`s van dien (koorts en weer terug bij af zijn )...

Helaas zijn we zeer GEDESILLUSIONEERD teruggekomen uit het ziekenhuis die dag ...
Er was geen plaats op de CT Scan die dag en we moesten maar met dik gaas verbinden en hopen dat hij geen koorts zou krijgen anders meteen bellen en gewoon NAAR HUIS werden we gestuurd !!
Wat er dan door je heengaat !!!!!!!!!
Je bent gewoon een nummer, geen arts die bij je komt kijken ....

Gelukkig was ik zo eigenwijs om tegen mijn man te zeggen : Als het mijn lijf was ging ik de boel weer aankoppelen en toch nog eens proberen of ie misschien weer door te spoelen is ...
Dat heeft gelukkig de Thuiszorg s`middags gedaan en vanaf dat moment loopt hij weer ...
Soms dus gewoon je EIGEN gevoel volgen !!

Nu gisteren maandag 24 februari weer nieuw bericht van de arts : er zit misschien een URINELEIDER in de knel door het abces ..dus weer nieuwe Scans en Foto`s binnenkort maken ...
Sinds gisteren word er vers bloed uit de drain teruggetrokken is ook NIET goed ..dus we zijn er nog niet ..tussen de Positieve berichten door toch elke keer weer iets wat je de moed weer in de schoenen laat zakken .

Mijn flexibiliteit is ook danig verminderd in deze weken moet ik eerlijk toegeven ....

Wel probeer ik me weer met andere dingen bezig te houden : mijn dieren : de kippen en de honden ...
En toch in huis ook weer de draad opgepakt af en toe als ik daar behoefte aan had ...

Had het gevoel dat ik het niet "mocht " doen en alleen maar met mijn man bezig mocht zijn ...
Maar ik voelde dat het met mij niet goed gaat ..dus ik PROBEER nu dat knopje om te zetten en toch weer leuke dingen te doen en af en toe tijd voor mezelf te maken.

Hier nog een leuk oud item wat mijn man ooit meebracht van zijn werk van Gietijzer ...er kan een mooi theelichtje in dat sfeervol licht geeft s`avonds .

Ja dat heb je als je man ergens werkt waar hij veel oud materiaal tegenkomt en dan nog wel eens wat leuks (en soms vind ik het niks :-) meebrengt van zijn werk .

Hier nog een paar foto`s :

 Een zeer oude GIETIJZEREN Lantaarn en hij is loodzwaar ...


Ook de tuin begint weer in bloei te komen ..na een hele zachte winter de kerstroos is nog van vorig jaar en zit mooi met bloemen :  


Dan vorige week even bij mijn  Favoriete winkel de Potstal in Valburg  ( http://www.depotstal.nl/ ) geweest weer veel mooie spulletjes gezien en ik kon het niet laten om een leuk item mee te nemen hierover in een volgende Post meer ....:-)))

LIEVE GROET en een fijne week ,
Johanna 


18 opmerkingen:

  1. Jeetje zeg, zijn jullie nog niet van de ellende af........sterkte hoor en denk inderdaad ook wel aan jezelf !!
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hadden in 2012 zo'n ziekenhuisjaar met puberdame en dat is inderdaad afzien. Hoop dat jullie snel van deze ellende af zijn en man kan gaan herstellen. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig gaan jullie ook steeds weer een stapje de goede richting op. Maar zolang je steeds weer naar het ziekenhuis moet, is en blijft het een vermoeiend gebeuren. En voor jou is het net zo zwaar als voor je man.
    Hoop dat het snel helemaal goed is.
    Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Johanna,
    Jullie hebben het een en ander meegemaakt.
    Gelukkig gaat het nu wat beter, hoewel er nog wel wat tijd overheen zal gaan.
    Ik wens jullie heel veel sterkte.
    En het is goed dat je af en toe ook even tijd voor jezelf pakt.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje Johanna dat is niet niks, jullie hebben nog al wat meegemaakt, zo te lezen zijn jullie er nog niet ik hoop dan ook dat alles snel goed komt.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een nare weken hebben jullie gehad zeg en nog kunnen jullie niet zeggen dat de ellende achter de rug is.
    Ik hoop echt dat het nu dan echt de goede kant op gaat.
    Natuurlijk mag je afleiding zoeken in leuke dingen, dat heb je toch af en toe eens nodig.
    Leuk de Potstal, ik kom er ook graag.
    Gaaf hoor die lantaarn, deze heb ik nog niet eerder gezien!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Meis wat een verhaal......ik stuur even goed en gezonde vipes jullie kant op hoor...dit is toch te erg allemaal.....dikke knuffel van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een spannende tijd hebben jullie achter de rug zeg en dan ben je er nog niet. Ik hoop dat het heel snel de goede kant op gaat. Het geeft je vaak ook weer energie om afleiding in leuke dingen te zoeken dus dat moet je zeker doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heftig, heftig hoor. Sterkte en goed dat je ook jezelf wat aandacht kan geven nu, dat is moeilijk he, maar wel heel belangrijk. Des te meer kracht heb je om je man bij te staan. Hou vol.
    Lieve groet
    Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heftige tijd hebben jullie achter de kiezen en nog is het heftig.....ik hoop dat alles gauw achter de rug zal zijn....
    Ontspanning is nu juist zo belangrijk......
    Prachtige kandelaar Johanna....
    Dikke knuffel en liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Johanna, wat heb je veel meegemaakt de afgelopen maanden, wat zul je soms wanhopig geweest zijn hoe het allemaal verder moet gaan, Ik hoop dat het toch de goede kant op gaat en dat je ook mag genieten van de mooie dingen om je heen.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben voor het eerst op je blog en wat ik lees is niet best wens jullie heel veel sterkte en hoop dat je wat kan ontspannen tussendoor wat je weer kracht kan geven ...Je lantaarn is prachtig en zou zeker mooi staan met een kaarsje ... lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een nare tijd hebben jullie gehad zeg en nog is het niet voorbij! Ik hoop voor je dat het beter blijft gaan en wens je daar veel sterkte bij!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Johanna, Ik ben een nieuwe volger en lees dat jullie in een hele moeilijke periode zitten momenteel. Stapje voor stapje zal het beter gaan en blijven hopen op de goede afloop ... Het is al positief dat de interesse voor de mooie dingen weer terugkomt. Je mag jezelf niet wegcijferen want jij moet de sterke kracht zijn en blijven voor je man. Veel beterschap gewenst ... jullie hebben wel een mooie lantaarn hoor, een uniek stuk. Vele groetjes en thanks om mijn blogje te volgen. Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Johanna,

    ik zag dat je volger bij mij was geworden en besloot ook even op jouw blog rond te neuzen. Ik was ook al
    volger bij jou zag ik maar na je eerste post nog niet weer geweest.

    Heb alles gelezen en meid wat een zware tijd heb je achter de rug en wat ik begrijp uit
    je laatste post zijn de zorgen nog niet voorbij.
    Ik hoop dat je je toch staande weet te houden en ondanks je eigen klachten
    ook de moed vind om weer wat leuke dingen te doen ter afleiding.
    Dat zal niet altijd mee vallen maar is wel heel belangrijk.

    Ik wens je heel veel sterkte met alles en hoop dat je man zich
    snel veel beter gaat voelen.
    Eens zal dit alles weer achter de rug zijn en kunnen jullie
    samen wer genieten van leuke dingen.

    Hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Johanna,

    Wat krijgen jullie veel voor de kiezen zeg....ongelofelijk.
    We willen jullie dan ook heel veel sterkte toewensen en hopen dat alle ellende voor jullie snel voorbij mag zijn.
    Dat je man maar weer helemaal mag herstellen.....en dat het zonnetje voor jullie snel weer gaat schijnen en de donkere wolken verdwijnen. Warme groet Gert Jan & Margreet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gelukkig gaan jullie nu met kleine stapjes vooruit...maar wat een ellende hebben jullie meegemaakt.
    Hoop dat het weer helemaal goed gaat komen met je man.
    Beterschap!

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen